Strategii eficiente pentru a scapa de insomnie

Trebuie citite

Se estimeaza ca o mare parte din populatia adulta sufera de insomnie, o tulburare de somn care implica incapacitatea de a adormi sau treziri frecvente pe parcursul noptii.

Printre principalele cauze se numara stresul si anxietatea, cu alte cuvinte, grijile si gandirea in exces, care apar in timpul noptii.

Insomnia este un simptom, ceea ce inseamna ca exista intodeauna o cauza pentru ea, una din ele fiind de obicei tensiunea acumulata in timpul zilei.

Atunci cand suferi de insomnie trebuie sa tii cont ca daca nu iei masuri la timp, acest lucru iti poate afecta in timp sanatatea fizica si mentala.

In randurile de mai jos iti oferim o serie de sfaturi care te pot ajuta in lupta cu insomnia.

Respecta aceleasi ore de odihna

Organismul nostru este guvernat de un ciclu natural de 24 de ore numit ritm circadian. Cand ai un stil de viata agitat si dezordonat, ritmul circadian se deregleaza, iar insomniile nu intarzie sa apara in viata ta.

Tine cont de faptul ca, daca doresti sa iti faci siesta pe canapeaua din living, vei face mai rau, deoarece vei pierde foarte mult timp la noapte ca sa adormi.

De aceea, daca vrei sa iti reglezi somnul, este indicat sa te culci mereu la aceeasi ora si sa pastrezi aceeasi ora de trezire in fiecare dimineata, chiar si in weekend.

Cu un astfel de program, organismul tau se va obisnui cu un ritm constant si te va ajuta sa adormi mai repede si mai usor. In plus, te vei trezi plin de energie in fiecare dimineata si vei scapa de durerile de cap.

Evita folosirea telefonului cu doua ore inainte de culcare

Pentru a-ti „antrena” ritmul circadian este recomandat sa eviti expunerea ochilor in fata ecranelor cu minimum una sau doua ore inainte de a te culca.

Motivul este simplu: cand creierul percepe lumina albastra a smartphone-ului, acesta nu va intelege in ce moment al zilei se afla, crezand ca inca este lumina si, in consecinta, trebuie sa ramana treaz.

Daca, totusi, vrei sa mai dai scroll pe Facebook inainte de culcare, seteaza-ti telefonul pe modul de noapte, in care lumina e mai putin intensa si are tonuri calde.

Nu manca inainte de culcare

Digestia tarzie este o cauza foarte frecventa a insomniilor. Cand mananci tarziu, apoi incerci sa dormi, organismul tau va fi ocupat cu digerarea hranei si, prin urmare, nu te vei putea odihni pana nu se termina acest proces.

Asadar, serveste masa de seara cu cel putin doua sau chiar trei ore inainte sa dormi si alege preparate blande cu sistemul digestiv. Evita mancarea foarte grasa si carnea.

Practica yoga

Yoga este o practica minunata pentru corp, dar si pentru spirit. Succesiunile de posturi iti vor relaxa intreg trupul, iti vor intinde muschii si iti vor alinia coloana vertebrala. In plus, yoga are puterea de a-ti calma emotiile si de a te pregati pentru un somn profund si odihnitor.

Poti practica yin yoga (un stil mai lent, perfect inainte de culcare) pe o saltea speciala, asezata pe podea, sau chiar in pat.

Apropo, stiai ca salteaua patului este decisiva pentru calitatea somnului tau? Daca nu te odihnesti bine, este timpul sa cauti saltele de calitate si sa investesti intr-una mai confortabila.

Consulta un specialist

Atunci cand ai incercat diverse metode pentru a combate insomnia si nimic nu functioneaza, nu iti mai ramane nimic altceva decat sa apelezi la ajutorul unui specialist.

Insomnia este o patologie care poate fi tratata de diferite specialitati, deoarece, exista insomnia acuta si cea cronica, iar in functie de diagnosticul primit, aceasta afecteaza intr-un fel sau altul.

Daca nu stii la ce tip de specialisti trebuie sa apelezi atunci cand suferi de insomnie, trebuie sa stii ca medicii care au specializare in neurofiziologie, neurologie si psihologie te pot ajuta.

In functie de tipul de insomnie al fiecarei persoane care poate fi una acuta sau cronica, specialistul iti poate recomanda solutia rezolvarii acestei probleme.

Modificarile stilului de viata si aici ne referim la obiceiurile bune de somn, ajuta adesea la ameliorarea insomniei acute numai ca va fi pe termen scurt, terapia cognitiv-comportamentala poate ajuta la ameliorarea anxietatii legate de insomnie.

Cele mai recente

Pasii pentru organizarea unei petreceri la tine acasa

Organizarea unei petreceri acasa cu cele mai originale si autentice idei poate fi formula perfecta pentru a te destinde...
- Advertisement -spot_img

Articole recomandate